Christmas Celebrations in Naracoorte - Reisverslag uit Naracoorte, Australië van Marion Hoeben-van der Putten - WaarBenJij.nu Christmas Celebrations in Naracoorte - Reisverslag uit Naracoorte, Australië van Marion Hoeben-van der Putten - WaarBenJij.nu

Christmas Celebrations in Naracoorte

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

15 December 2014 | Australië, Naracoorte

Maandagochtend vroeg op en een drukke dag, kerst lunch met de burgemeester van Naracoorte en Kerst Dinner met de Tai Chi club van Anna. De burgemeester heeft een prachtige stem en tracteerde ons op aantal kerstliederen met als hoogtepunt, stille nacht in zowel Oostenrijks als Engels. Zij is van Oostenrijkse afkomst en zong het samen met haar moeder die meer dan negentig jaar oud is. Heel bijzonder en voor sommige ook erg emotioneel, de tranen zag je in de ogen van een aantal dames die aan het oude Europa terug dachten.
De volgende dag er in mijn eentje op uit. Het was heerlijk weer dus een duik in de Swimming Lake van Naracoorte. In de avond een pizza picknick met Irene en de kleinkinderen.
Donderdag naar Mt. Gambier, daar was ik de eerste reis met Ruud al geweest maar er is veel meer te zien dan alleen de Blue Lake. Aan de andere kant een groen meer dat Valley Lake heet. Het hele gebied is vroeger vulkanisch geweest en dat is nog te zien in de rotsformaties en een aantal spectaculaire natuurverschijnselen.
Twee daarvan zijn de Cave Gardens en de Sinkhole.
De Cave Garden is gemaakt als een Victoriaanse tuin, een prachtige grot waarin en omheen een tuin is aangelegd. De Sinkhole is helemaal spectaculair. Een groot diep gat waarlangs je een pad naar de diepte kan lopen. Het pad gaar schuil onder hangplanten en beneden een schitterende hortensia tuin.
De volgende dag neemt Anna mij mee naar Beachpoort, daar heeft zij lange tijd gewoond. Schitterende ruige kust en prachtige stranden waaronder de; 'ninety mile beach'.
Mooie kleine kustdorpjes en havens. Ook hier groeit het toerisme. Deze streek ligt tussen Adelaide en Melbourne dus voor velen een uitwijk van de grote stad.
We gaan weer op pad en komen bij een monsterwerk. Een diepe kloof gegraven dwars door een berg. De eigenaar van het land aan de andere kant van de berg had moerasland dat hij droog wilde maken en met een vriend is hij een aantal jaren bezig geweest een geul te graven die het water af moest voeren zodat hij zijn vee daar kon laten grazen. Zijn werktuigen staan daar nog ter herinnering aan zijn monster project.
Terwijl wij daar waren stopt er een Apollo camper met twee Nederlanders, zij bleken uit Groningen te komen, 20 kilometer van Anna's dorp vandaan. De volgende dag zijn ze op de koffie geweest.

Dit is het weer voorlopig, veel tijd om te schrijven is er niet of de verbinding met internet ontbreekt. Het is nu 2 uur in de nacht, wel trusten en tot de volgende keer.

Translation

Monday morning was the start of the busy days to come. Christmas lunch and Christmas dinner both on Monday. The Mayor of Naracoorte was the guest of honour. She has a beautiful voice and was singing Christmas classics. Dreaming of a White Christmas with temperatures above thirty is something that somehow does not fit.
The Mayor is of Austrian decent and with her mother of over ninety years, she sang Silent Night in both Austrian and English. That was very emotional, one of the ladies was also of Austrian decent had a tear running down her face.
In the evening another Christmas dinner with the Tai Chi group of Anna.
The next day I went to the swimming Lake at Naracoorte and in the evening a Pizza picnic with Irene’s grandchildren.
Thursday off to Mt. Gambier. I had been there before but only to the Blue Lake. There is so much more to see. Nature at its best there. The Blue Lake the extinct volcano, but also the Valley Lake, The Cave Garden and the Sinkhole are magnificent.
Friday Anna took me on a round trip to Beachport, where she used to live. Lovely rugged coastlines and quiet beaches. The ninety mile beach is one of the highlights.
One of the spectacular places was a drain cut right through a hill to dry out the land. It was a venture taken on by two men with a digging machine. It looked like a small canyon. While we were looking at the site an Apollo camper pulled up. They looked Dutch so we started a chat with them. They came from Groningen and lived in a little town just 20 kilometres away from where Anna’s family lives in the Netherlands. Anna invited them over for coffee the next day.
In the afternoon we visited her son Rob. So much to see and so many photos taken. Back at Anna’s home by eight. A drive of more than three hundred kilometres.
After the weekend another Christmas dinner with the Lions and more places to see and people to visit. Everyone made me feel so very welcome.

• 18 December 2014 - 18:33

Wil:

Hallo Marion ,fijn dat je zo geniet en wat een belevenissen,je schrijft dat het mooi weer is. als je volgende week thuis komt zal je aan onze 12 graden moeten wennen weer.Geniet er nog maar van .Groet Wil