Me, myself and I - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marion Hoeben-van der Putten - WaarBenJij.nu Me, myself and I - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marion Hoeben-van der Putten - WaarBenJij.nu

Me, myself and I

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

23 November 2014 | Australië, Adelaide

08:30 opgestaan, geen jetlag.
Ontbijt uit de ‘breakfast box’, cornflakes en fruitcocktail. Iedereen ge-apped, Sue een message gestuurd… en nu erop uit.
Eerst een telefoon kaart kopen maar met de South Australia University next door MOET ik daar natuurlijk eerst even naar binnen. Heel gaaf om aan de andere kant van de wereld een universiteit binnen te lopen. Met een heleboel informatie over waar te zoeken naar de geschiedenis van Australië ga ik op verkenning.
Telefoon is gelukt 30 dollar inclusief 400 mb internet, kan ik in ieder geval wattsappen. Nou er is al goed gebruikt van gemaakt. Laura kon niet slapen en we hebben lekker kunnen chatten. Ruud zijn bed uit gebeld en lekker met Claudia ge-chat. Gaaf toch om zo in contact te kunnen blijven met familie en vrienden. Heel wat anders zo’n zestig jaar geleden.
Met Sue en Alex afgesproken om te lunchen bij de Sushi Train, een restaurant waar het eten op een lopende band aan je voorbij gaat. Je pakt eraf wat je lekker lijkt en rekent aan het eind de hoeveelheid schaaltjes af, 3 dollar per portie, we hadden er 9! Echt lekker!

Translation, Me Myself And I

Up at 08:30 and did myself good on the ‘breakfast box’.
Meeting Sue and Alex for lunch at the Sushi Train.
But first the telephone card.
Was great seeing Sue and Alex again. Had a coffee after lunch on Hindmarch Square and then I started my walk through the city.
First I went to Tandanya, the National Aboriginal Cultural Institute and bought a beautiful book for Claudia on Traditional Healers. Again it is an inspiring experience.
After that I went on my ‘Walkabout’. I got lost, was going in the wrong direction, saw the Adelaide Hills growing bigger so instead of walking all the way back I took the free bus back to North Terrace. Some stupid guy nearly hit the bus, the driver had to go full in the brakes. I nearly flew through the bus.
Got off the bus at the Anzac Memorial, wrong one I realized, and again had a long walk ahead of me.
At last I saw Hindley Street, and a nice little Korean Restaurant. I was pretty tired by now so dinnertime in Korean style. Had chicken fried in a savoury batter, really nice.
Back at the hotel my suitcase had not yet arrived . We’ll see tomorrow. That’s it for now. Stay tuned in for more.

• 25 November 2014 - 16:20

Wil:

Hallo Marion . Ziet er goed uit zo warm lekker luchtig gekleed . we gaan hier de kou in .geniet ervan.Fijn die verslagen te lezen en dat je het mij geleerd heb. ik had 6 berichten van je nu. Hier alles oke. Ik wacht je volgende mails af. Groet Wil en Jan

• 25 November 2014 - 18:15

Jan Van Dulken:

Oooh wat bleek zeg. Ga maar eens gauw naar het strand in Glenelg om wat vitamine D binnen te slaan..maar voorzichtig hoor want je verbrand erg gauw. Niet meer dat 15 minuten bakken hoor!

• 25 November 2014 - 18:51

Claudia:

hoi lieve mam,
    leuke foto....bleekscheet!(hihihi)

love you

• 25 November 2014 - 19:19

Marja Van Iersel:

Hoi Marion
    Hele leuke verslagen, veel plezier daar en geniet zo te zien lukt dat prima!!
    groetjes Marja

• 25 November 2014 - 23:57

Rob Van Der Putten:

hi marion,ik heb nog geen tijd gehad om je te skypen!!!! druk met behang af stomen.het wordt elke avond minimal 1 uur voor ik ga slapen.geniet lekker van de reis.en doe wel voorzichtig groetjes rob

• 26 November 2014 - 00:38

Ruud:

Heerlijk om met je te praten. Weet je. We zijn nu zo vaak in Adelaide geweest dat ik weet waar het is waar je het over hebt. De geluiden, de breedte van de straten. De Griek aan de overkant. De geur van het land. De volgende keer gaan we weer samen.

Ik hoor de toon van je stem. Volgens mij klinkt er een gevoel van lang geleden. Meer dan 50 jaar. Alsof die tussenjaren er niet zijn geweest. Australiër onder de Australiërs. Ik geniet van je!

• 26 November 2014 - 16:36

Ans:

Hoi Marion,

Wat vind ik het toch leuk dat je mij hebt toegevoegd :) Leuk om je verhalen te lezen, wat een mooie/leuke foto's en lekker warm daar zo te zien. Ik wacht op je volgende story. Lieve groeten van moi