Past and present – Last day in Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marion Hoeben-van der Putten - WaarBenJij.nu Past and present – Last day in Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marion Hoeben-van der Putten - WaarBenJij.nu

Past and present – Last day in Adelaide

Door: Rudolph

Blijf op de hoogte en volg Marion

23 Augustus 2011 | Australië, Adelaide

Het is maandag en alweer een prachtige ‘winter’ochtend – blauwe hemel en rond de 20 graden. In Nederland is het net zo warm, maar daar is het zomer. We gaan om half elf naar Miep Nikolaas. Eerst moeten we een band laten plakken. Er blijkt een schroef in te zitten (screwed by a tire). Het wordt supersnel gerepareerd.

We moeten even zoeken. Miep wacht ons op de hoek van de straat op. Zij is zo’n acht jaar ouder dan Marion en heeft Marion in het kosthuis nog wat Nederlandse woordjes leren schrijven. Marion praat met Miep over het kosthuis, hoe het er was en wie er waren. Net als John zegt ook zij dat vader Joop veel in contact was met Nederlandse mannen die het in Australië niet zo naar hun zin hadden; ze jutten elkaar nogal op in dat gevoel. Haar moeder beschrijft Miep als een keiharde werker. Verder praatten we veel over de verschillen tussen Nederland en Australië. Miep is vaak in Nederland op bezoek geweest. Er komen fotoboeken te voorschijn. We lunchen bij haar en het is heel gezellig. De tijd vliegt echt om.
We hebben om drie uur afgesproken bij het Marion Shopping Center met John, Anny en Anna. Miep gaat bij haar broer op bezoek. Tegen drieën stappen we op. Het shopping center kennen we nog van onze eerste reis. We nemen dezelfde ingang. John staat bij de hoofdingang – die is aan de andere kant. Hij gaat ons opzoeken. Marion heeft intussen leuke cadeautjes gekocht.
We besluiten naar Glenelg te gaan om daar de zon in de zee onder te zien gaan. Dat worden weer mooie foto’s. Glenelg zien we voor de derde keer. Een leuk kustplaatsje. Over half zes stappen we in de auto’s richting hotel.

We zouden dolgraag nog even bij Gerry en Jenny op de koffie gaan, maar daar is de tijd helaas toch te kort voor. Marion belt met Jenny en legt het uit. Máár, volgend jaar komen we weer terug en we spreken voor dan met elkaar af. Via de e-mail gaan we plannen maken.

Bij het hotel gaan we bij de Griek aan de overkant eten. Hij is eigenlijk al dicht, maar heeft voor ons zessen nog giros aan het spit zitten. Voor een vriendenprijs maakt hij wraps met giros. Irene trakteert. We gaan eten op onze kamer. Bij het eten komen er allerlei lachwekkende verhalen los; de meeste komen van John. Echt een dolle boel, onze lachspieren hebben een goede training gehad. Om tien uur sluiten we af. We pakken de koffers alvast in. Dinsdagochtend gaan we op reis naar Naracoorte.

• 22 Augustus 2011 - 22:02

Joop Mul:

"O.Ké, dan. Ik lees: "Máár, volgend jaar komen we weer terug en we spreken voor dan met elkaar af."
    Ik hoop dat jullie dan bekend zijn met het boek: "All Australians Now", van Piet van Dungen ( "Willem van Ravenstein." ) want er zit toch zeker bij jullie OOK een boek in??!!??

• 24 Augustus 2011 - 10:31

Hallo Marion En Ruud:

Heel luik jullie mail te bekijken en vond het zelf ook een hel gezellige dag, jullie hoofd zal draaien tot je er niet meer van stil kunt staan zoveel mensen in die korte tijd, maar ben jullie toch erg dankbaar voor de komst want zat al te denken dat ord allemaal veel te veel.
    Wens jullie nog een heel gezellige tijd toe.
    Heb de afwas nog even vlug gedaan na jullie vertrek en daarna naar men broer en gisteren ochtend naar men vriendin die net terug was van een 3maanden Europa had maar even 5000 photo,s genomen en we hebben de eerste dvd bekeken het was 11 uur dat ik naar huis reed.
    Vandaag graag rusten maar dat vier ook tegen maar we zijn weer een dag verder.
    Heb het gevoel of men zus me heeft verlaten (Marion) die 50 jaar zijn zo in een paar uurtjes weg gevallen maar nooit vergeten. Nogmaals heel veel dank en hoop jullie spoedig weer te zien bye
    Nog veel plezier zonder lekke banden daar zorgen wij zelf wel voor Good luck Miep

• 24 Augustus 2011 - 12:54

Nora Nord:

Ik volg je reisverslag. we spreken zeker af als je terugbent. Ik ben ingeloot,
    hoor je nog wel.

Marion

Traveling around the world is a passion I will never loose. At an early age I migrated with my parents Down Under. In 1965 the whole family went back to Amsterdam where I lived for more than 50 years. My first Auskoogie tour was in 2006/2007 where my mate, Rudolph and I went on my first memory tour. During the years we both have developed itchy feet, always searching for new horizons. We have shared many of them with our followers. Three years ago we decided to leave the Dutch grey skies for the sunny skies of the Costa del Sol. Now, finally settled in our new homeland and with a new motor home we have set our compas to the north, visiting family and old friends.