Past and present are connected - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marion Hoeben-van der Putten - WaarBenJij.nu Past and present are connected - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marion Hoeben-van der Putten - WaarBenJij.nu

Past and present are connected

Door: Rudolph

Blijf op de hoogte en volg Marion

22 Augustus 2011 | Australië, Adelaide

Na jaren van volharden heeft het zoeken van Marion naar bekenden uit haar verleden uiteindelijk succes.

Zaterdagochtend werden we op Adelaide Airport opgehaald door John van Dulken. Hij is een van de kostgangers uit het kosthuis dat haar ouders hadden op de Cross Road. Wat een weerzien.
Marion en hij konden meteen hun herinneringen met elkaar delen. Anna van Komen was er ook. Zij is niet alleen een vriendin van Irene Ireland maar ook van John. En Anna hebben we twee jaar geleden ontmoet in Naracoorte. Heel bijzonder hoe mensen, zonder het te weten, al contact met elkaar hebben. We hebben met z’n vieren ontbeten.

Na het ontbijt hebben we de auto opgehaald. Rechts instappen, links rijden en op een kruising eerst naar rechts kijken. En dan zitten de handels ook aan de andere kant van het stuur. Heel verrassend als je ruitenwissers aangaan omdat je de richtingaanwijzer op linksaf wil doen. Na die eerste keer geen problemen meer. We nemen afscheid van John en Anna die we maandagmiddag weer gaan ontmoeten.

Met de auto gaan we op pad naar Gerry en Jenny Driehuis in Salisbury Downs. Een half uurtje rijden. Na wat zoeken staan we bij hen voor de deur. Gerry doet ons open. Zijn vrouw Jenny is binnen en ook Gerrit de Vries, zijn vrouw Hanny en Albert Meadows met zijn vrouw. Iedereen probeert zoveel mogelijk Nederlands te praten maar na een kwartiertje schakelen we om op Engels. No worries. Bij de koffie en de lunch worden de gesprekken steeds losser en wordt het heel gezellig. We zouden wel willen blijven maar we hebben afgesproken met David en Adrienne om samen met Irene te gaan dineren. We spreken af dat we elkaar zondagmiddag in de Dutch Club weer zien als daar de familiedag is.

Terug naar Adelaide waar we eerst inchecken in ons hotel Breakfree on Hindley street. Vijf minuten na ons is Irene er ook. Weer een ontmoeting maar nu uit een veel recenter verleden. Na 2007, 2009 is dit de derde keer in Australie, en daarbij de European Tour met Irene in 2007. We frissen ons op.
Tien voor half zeven staan David en Adrienne met hun auto voor het hotel om met z’n vijven naar het restaurant aan de Torens River rijden. De eerste ontmoeting met hen was tijdens de European Tour met Irene in Wenen.
We hebben een prachtig uitzicht op het vierkante centrum van Adelaide, een mijl bij een mijl groot. Het eten en de wijn is voortreffelijk. Koffie drinken we bij hen thuis. Het is dik na middernacht als zij ons weer terugbrengen naar het hotel.

• 21 Augustus 2011 - 16:09

Petri:

Hai Marion en Ruud,
    Leuk past en present gezellige foto,s het lijkt mij een emotionele ontmoeting groet ze allemaal van ons en ik heb mij weer aangemeld voor Skyp ik hoor of zie jullie
    groetjes je zus en lo

• 21 Augustus 2011 - 18:15

Joop Mul:

Leuk! Leuk! Leuk!

• 21 Augustus 2011 - 20:35

Aron Le Fevre:

Ik word er helemaal enthousiast van.. We volgen alles hier op de voet in Gent.. Tot over twee weken en bedankt voor het sturen van de gegevens..

• 21 Augustus 2011 - 23:31

Albert Kramer:

It was a pleasure meeting you yesterday in the Club. I hope you and Ruud enjoyed the occasion as much as we did. Both my mother and father were emotionally overwelmed by the occasion as the tears flowed. We would appreciate if you could email us the photos so that I can print some out for them. All the best in your travels in Australia and wish you both well.