Day Trip to Kingston en Robe - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marion Hoeben-van der Putten - WaarBenJij.nu Day Trip to Kingston en Robe - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marion Hoeben-van der Putten - WaarBenJij.nu

Day Trip to Kingston en Robe

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Marion

27 Februari 2007 | Australië, Sydney

We zijn flink uitgerust en Irene stelt voor om een tour maken naar de beaches. Van Narracoorte gaaan we eerst naar Lucindale, de eerste stad onderweg en dat is halverwege naar de beaches, zo'n 50 K's rijden.
Tijd voor een korte stop en wat drinken. Een Hahn's Light. Verder naar Kingston, een stadje aan de kust. Onderweg rijden John en Jackson ons tegemoet. Zij zijn bij het huis van Judy en John in Kingston geweest. Van John hebben we de uitnodiging om de volgende keer dat we komen met hem te gaan vissen.
We rijden naar de strandweg en het wordt tijd dat ik eens lobster ga eten. We zijn net op tijd, er ligt nog een halve. Heerlijk vers, vandaag gevangen. We gaan naar een picknick tafel aan het strand, lekker op het gras. De lobster smaakt voortreffelijk. Het is wel even peuteren en kraken om al het vlees eruit te krijgen. Na de lunch verder langs de kust. Irene kent alle plekjes, en zeker alle plekken waar ze lekker ijs hebben.
We willen naar binnen gaan als Marion een bordje 'Gents for sale' ziet staan. Ze gaat op de bank naast het bord zitten wachten. Er komt niemand?! Irene legt uit dat 'Gents' betekent 'maden om mee te vissen'.
Tijd voor het ijsje en we rijden weer verder. Onderweg komen we langs een uitkijkpunt boven op een rots. Daarvandaan is het een mooi uitzicht. We zien allerlei soorten huizen, de oudere van zo'n 50 jaar geleden en hypermoderne en alles wat er tussen zit. Heel apart. Ons einddoel langs de kust is het stadje Robe, zo'n 50 K's vanaf Kingston. We gaan maar eens aan de koffie. De eerste kop sinds een paar dagen. We besluiten om vandaag maar eens zelf koken, Irene heeft van alles in huis en in de camper hebben ook wij nog van alles. Dus op naar Narracoorte. Nog een flink eind rijden. Om half negen aan tafel, flesje rose erbij. Voortreffelijk. Irene is moe. Overdag denken we er niet aan maar ze is toch al 74. We praten na en hebben het over haar eventuele reis naar Europa. Ze haalt uit haar boekenkast een boek over haar familie. Die komt oorspronkelijk uit Pruisen en daar zou ze graag heen willen. Zita en Kees en ons wil ze ook graag ontmoeten dus ook Nederland staat op haar lijst. Oostenrijk en Zwitserland wil ze ook zien en dan heeft ze ook nog vrienden in Engeland. Dat alles in 4-5 weken. We praten erover en maken al wat plannetjes voor haar. We gaan er mee verder al we weer terug zijn in Nederland. Misschien kan Judy met haar mee.
Genoeg voor vandaag. Morgen naar Adelaide, zo'n 350 K's voor de wielen.

• 27 Februari 2007 - 02:07

Joop Mul :

Oeps. Ik had de foto al gezien. (Gents for sale.)
    Dacht, grapje of zo. Je gaat toch geen toiletten verkopen?
    Zou me niets verwonderen als dat iets Zuid-Ausralisch is. Er bestaan een gering aantal uitdrukkingen die anders zijn en de verschillende staten van Australië.
    Irene is dus 10 jaar ouder dan ik. Maar twee jaar geleden GENOOT ik van 10 dagen Frankrijk. 3 dagen Engeland en 10 dagen Nederland. Wel met behulp van allerlei aardige mensen.
    She'll have a ball!!!

Marion

Traveling around the world is a passion I will never loose. At an early age I migrated with my parents Down Under. In 1965 the whole family went back to Amsterdam where I lived for more than 50 years. My first Auskoogie tour was in 2006/2007 where my mate, Rudolph and I went on my first memory tour. During the years we both have developed itchy feet, always searching for new horizons. We have shared many of them with our followers. Three years ago we decided to leave the Dutch grey skies for the sunny skies of the Costa del Sol. Now, finally settled in our new homeland and with a new motor home we have set our compas to the north, visiting family and old friends.