Hi Marion - Reisverslag uit Koog aan de Zaan, Nederland van Marion Hoeben-van der Putten - WaarBenJij.nu Hi Marion - Reisverslag uit Koog aan de Zaan, Nederland van Marion Hoeben-van der Putten - WaarBenJij.nu

Hi Marion

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

23 Juli 2011 | Nederland, Koog aan de Zaan

De nieuwe reis “Down Under” zou alleen een kort weerzien met Irene en Joop worden. Mijn ‘memory tour’ had ik in 2007 al gemaakt en alle hoop op het terugvinden van vrienden uit het verleden had ik al opgegeven.
Op 12 maart was ik op het internet aan het ‘browsen’ en stuit ik op het adres van de Hollandse club in Adelaide.
“Wie weet of er nog mensen zijn die mij en mijn familie nog kennen”, vraag ik mij af en stuur een email bericht naar de Hollandse club in Adelaide dat ik op zoek ben naar mijn Australische 'roots'. Alle informatie is mij welkom.
De volgende dag krijg ik al bericht terug, de eerste van velen. Gerrit de Vries schrijft:

"Hi Marion
Dat boarding house kan ik me wel herinneren daar ben ik wel eens geweest op een feestje maar ja dat is al zolang geleden we worden een dagje ouder.
Marion ik ben er van overtuigt dat er we reactie op krijgen. De fam. van der Weide, bedoel je Jenny, die hebben geloof ik hun naam veranderd in Meadows en Jenny is getrouwd met Gerry Driehuis die kan ik goed en als ik hun zie dan vraag ik het wel."

Nou reacties zijn er zeker gekomen. Binnen een paar weken heb ik van vijf verschillende mensen berichten ontvangen. Voor het eerst in 50 jaar zijn er mensen waarmee ik herinneringen uit die tijd kan ophalen.
Onbekende details die ik vergeten ben zoals 'Finsbury Hostel' waar wij als gezin samen met de familie van de Weide hebben gewoond en nog vele andere ‘puzzelstukjes’ die een plekje zullen gaan krijgen.

Enkelen van deze mensen gaan wij op deze reis ontmoeten.

• 24 Juli 2011 - 03:23

Miep Hoeben Nicolaas:

Hallo Marion

Leuk weer wat van je te horen Ik kijk naar je komst uit alhoewel ik je zeker niet terug zou kennen maar dat komt wel na een babbeltje. Hopelijk gaat het weer veranderen hier want op het moment is het vreselijk koud en regen als ik niet beter wist zou ik denken dat ik ergens in Europa zat. Hoop spoedig te horen waar je de ontmoeting houd en hoop in staat te zijn er te wezen.
    Wens je al vast een heerlijke spanning goede reis en aankomst.
    P.s Weet niet waar je verdere vrienden wonen maar Salisbury Dutchclub is wel een end buiten de stad maar ik hoor het wel. Hartelijke groeten Miep

• 24 Juli 2011 - 12:23

Joop Mul:

Ik herhaal - waarschijnlijk. De foto op het scherm van mijn computer is genomen door de voorruit van een auto, en toont een sneeuw-bedekte weg, ergens in het noorden van Nederland en blijft me herinneren aan het zoeken naar het Vrouwtje van Stavoren en het bezoeken van de Paasheuvel.
    Jullie zitten zeker niet stil!!!

• 24 Juli 2011 - 22:03

Joop Mul:

Het is nu de volgende ochtend. (Moet straks mijn dochter naar haar werk rijden. Heeft haar voet in gips. Achter in haar tuin gebeurd.)
    Heb nu eventjes het "begin" gevonden, hier. Dus van de huidige reis plannen. Ik zie: " Vertrek:16 augustus 2011 Terugkomst:6 september 2011" staan. Dat HEB ik denk al wel geweten. Want ik HEB het er al met Bob Reed over gehad. Maar ja. "Information overload."
    Hopelijk dus, gedurende de komende drie weken hebben jullie tijd om aan Skype te wennen (Waar ik jomulholland ben) en wat te kletsen over jullie volgende avontuur!

Joop

Marion

Traveling around the world is a passion I will never loose. At an early age I migrated with my parents Down Under. In 1965 the whole family went back to Amsterdam where I lived for more than 50 years. My first Auskoogie tour was in 2006/2007 where my mate, Rudolph and I went on my first memory tour. During the years we both have developed itchy feet, always searching for new horizons. We have shared many of them with our followers. Three years ago we decided to leave the Dutch grey skies for the sunny skies of the Costa del Sol. Now, finally settled in our new homeland and with a new motor home we have set our compas to the north, visiting family and old friends.