Laatste etape, South Australia - Reisverslag uit Port Fairy, Australië van Marion Hoeben-van der Putten - WaarBenJij.nu Laatste etape, South Australia - Reisverslag uit Port Fairy, Australië van Marion Hoeben-van der Putten - WaarBenJij.nu

Laatste etape, South Australia

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

20 Februari 2007 | Australië, Port Fairy

Hallo iedereen, de laatste etape van onze reis komt in zicht. We hebben het tot nu toe fantastisch gehad dat kun je aan de fotos wel zien. Het is maar een kleine selectie van wat we hebben dus ik denk dat we als we thuis zijn we maar gelijk weer vakantie moeten nemen om alles te organiseren. Het worden wel veel aussie feestjes om jullie alles te kunnen laten zien.
Anne wat leuk om je bericht te zien, we houden je op de hoogte. Petra kent ons mobiele nummer en anders Fred en Gerda dan kun je ons je email adres door sms-en als je dat leuk vindt.
Zita vandaag zullen we John of Irene bellen om te vertellen wanneer we aankomen. Er is een mooie camping nearby en natuurlijk ook de Narracoorte Caves die we echt gezien moeten hebben.
Laura, Johan, Monique en Daniel vinden jullie de koalas niet schattig, ze zaten gewoon in de bomen te slapen. Trouwens dat doen ze bijna de hele dag. Vanochtend werden we wakker van het gekrijs van wel honderd Kakatoos, dat is een soort papagaai, wit met een gele kuif, die boven in de bomen zaten. Monique ik heb voor jou wat mooie veertjes gevonden.
Petra, Jorgen en Koen, leuk dat jullie het aan Anne hebben verteld dat wij in Australie zitten, was een verrassing hun bericht te lezen.
Joop ik weet niet of de familie Boelhouwer dezelfde is als de mensen die jij kent, maar zodra ik in Nederland ben zal ik dat aan ze vragen. Joop, zo langzamerhand starten wij zo'n beetje een een research programma naar nog meer immigrant stories. Who knows what the future will bring. Ik heb contact gehad met de uitgevers van het boekje 'Where Waters Flow' als ik thuis kom staat er wat op mijn email.
Hans blijf graven in je herinneringen, ik ga vandaag contact opnemen met Highgate Primary School dus als je nog wat weet SCHRIJF of SMS namen door.
Rob klopt het dat je vriendje Ditmar Blyjefsky heette en weet je misschien nog meer namen.

  • 20 Februari 2007 - 00:39

    Joop Mul :

    Gek idee dat het nu bijna over is. Het voelde aan alsof jullie heel lang aan het reizen zouden zijn.
    Ik ben natuurlijk met allerlei internet activiteiten bezig, en kom toevallig deze laatste paar dagen steeds jouw eerste bericht tegen, Marion.
    Lots of water under the bridge, and miles on the speedometer, since then!
    Leuk dat jullie dus kontakt hebben met Marijke and Dirk Eysbertse van “Where Waters Meet”.
    Eer jullie alles hebben afgehandeld thuis, wordt het weer tijd om naar Australië te gaan en dan richting Great Barrier Reef, of zo, net zoals Ton en Christa. :)

  • 20 Februari 2007 - 08:55

    Hans Lindeboom:

    Dag Ruud & partner,

    Heel veel plezier met jullie laatste etappe. Ik heb vluchtig de foto's bekeken en de berichten gelezen. Het ziet er prachtig uit en de verhalen klinken als een klok. Zal je later uitgebreider schrijven. Zit nu dit bericht te typen bij de Belastingdienst waar ik nu zit. Groot, complex en rommelig project. Geen prettige werkomstandigheden. Verlang alweer terug naar Corus.

    Groet en veel reisplezier,

    Hans


  • 20 Februari 2007 - 17:19

    Rob:

    de naam klopt precies.veel plezier nog!!!!

  • 22 Februari 2007 - 21:51

    Hans:

    Als je in Adelaide bent op de Crossroads bent ben ik benieuwd of de Apenboom nog op het erf staat (die ene met die hele grote vruchten)Het vijver cq zwembad is via google niet meer aanwezig kijk ook even in de was hok ik dacht dat ik daar mijn zakmes 40 jaar geleden had laten liggen

  • 24 Februari 2007 - 20:41

    Jan Post:

    Hi Ruud,

    Nog een week en wij gaan zoals je weet op weg naar Australie.
    Ik heb jullie verslagen regelmatig gelezen en de foto's bewonderd. Goed weer, ik kijk ernaar uit. Goede reis gewenst verder en een safe homecoming!

    Groet

    Jan

  • 24 Februari 2007 - 20:46

    Jan Post:

    Hi Ruud,

    Nog een week en wij gaan zoals je weet op weg naar Australie.
    Ik heb jullie verslagen regelmatig gelezen en de foto's bewonderd. Goed weer, ik kijk ernaar uit. Goede reis gewenst verder en een safe homecoming!

    Groet

    Jan

  • 25 Februari 2007 - 14:53

    Miranda:

    Leuk dat we jullie gisteren ook even live hebben kunnen horen, dit berichtje word verzonden vanaf ons adres met jullie eigen laptopje hij doet het dus nog steeds! we kunnen niet wachten tot jullie weer thuis zijn om alle verhalen te horen die jullie te vertellen hebben, tot snel het aftellen is begonnen,hehe.

  • 25 Februari 2007 - 23:26

    Ruud:

    To Hans Lindeboom en Jan Post,
    G'day mates. Dat is nog eens leuk om van twee collega's een berichtje te krijgen. We zijn nu in Adelaide en zitten in een internetcafe in Glenelg. Er is niet in alle plaatsen internet, we zijn 4 dagen zonder geweest. Het is in Nederland nog zondagavond, hier al maandagochtend 9:45 met een strakke blauwe lucht en het wordt al lekker warm. Marion zit in het blog te schrijven en ik ga foto's toevoegen. Hans, de belastingdienst doet blijkbaar zijn slogan eer aan: "leuker kunnen we het niet maken ...", misschien veranderd het nog als je klus verder is gevorderd. Jan, de Australiers zijn heel open en vriendelijk en het landschap is totaal anders dan we in Europa kennen. We hebben zoveel indrukken dat het ons bijna duizelt. Voor nu wens ik je een goede reis to Down Under. Have a safe trip. We spreken elkaar weer in IJmuiden .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Traveling around the world is a passion I will never loose. At an early age I migrated with my parents Down Under. In 1965 the whole family went back to Amsterdam where I lived for more than 50 years. My first Auskoogie tour was in 2006/2007 where my mate, Rudolph and I went on my first memory tour. During the years we both have developed itchy feet, always searching for new horizons. We have shared many of them with our followers. Three years ago we decided to leave the Dutch grey skies for the sunny skies of the Costa del Sol. Now, finally settled in our new homeland and with a new motor home we have set our compas to the north, visiting family and old friends.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 258690

Voorgaande reizen:

02 November 2023 - 13 November 2023

Autumn Cruise MSC Divina

01 September 2023 - 20 Oktober 2023

Northward Bound

20 Juli 2022 - 30 Juli 2022

The Big Change

22 Augustus 2019 - 31 Oktober 2019

Viaje de otoño a España 2019

23 Februari 2018 - 27 Maart 2018

Back to L'Estartit

06 Februari 2015 - 06 Februari 2015

Itchy Feet 2015

22 November 2014 - 21 December 2014

Solo Tour Down Under

11 Mei 2014 - 18 Mei 2014

Cappadocia

16 Augustus 2011 - 06 September 2011

Past and Present

18 Mei 2011 - 25 Mei 2011

Field trip to New Orleans

30 Juni 2010 - 08 Augustus 2010

2010 a Special Year

29 December 2009 - 11 Januari 2010

Viva Las Vegas

17 Juli 2009 - 07 Augustus 2009

Summer Holidays

11 April 2009 - 26 April 2009

Vivez la France

29 September 2008 - 27 Oktober 2008

The Red Centre

18 Juni 2008 - 30 Augustus 2008

French Summer

30 April 2008 - 12 Mei 2008

Party time the Disney Way

27 Mei 2007 - 02 Juni 2007

Kali Spera

26 December 2006 - 05 Maart 2007

Mijn Eerste Reis DownUnder

30 November -0001 - 30 November -0001

Where to in 2012 ?

Landen bezocht: